dijous, 5 de març del 2015

TUTORIAL: MANTA PER LA VINYET


Quants dies sense escriure al blog, sense publicar. Se'm fa estrany i no se massa per on començar, son tantes les coses que m'han passat aquests darrers mesos que encabir l'activitat del blog m'ha costat i em costa. L'embaràs va molt bé, però tot i així porto un ritme molt suau i tranquil, no perquè m'hagi plantejat una rutina no-stress sinó perquè el cos m'ho demana. A més, hi ha la feina a l'escola, si a l'escola, per primera vegada m'han cridat per fer una substitució, tants anys desitjant entrar a l'escola pública i just ara ho faig amb bombo i plataret!!jajaja!
No he deixat de teixir, i els que em seguiu a l'Instagram ho veieu. Ara estic molt motivada amb cosetes noves i que tenen a veure amb la decoració de l'habitació de la Vinyet, com la manta.

Cuantos días sin escribir en el blog, sin publicar. Qué extraño que se me hace y la verdad no se muy bien por donde empezar, son tantas las cosas que me han pasado estos últimos meses que hacer cuadrar la actividad del blog me ha costada y me cuesta. El embarazo va muy bien, pero aún así llevo un ritmo muy suave y tranquilo, no porque me haya planteado una rutina no-stress sino porque el cuerpo me lo pide. A demás, está mi nuevo trabajo en la escuela, si en la escuela, por primera vez me llamaron para hacer una sustitución, tantos años deseando hacer de profesora y entro justo ahora con bombo y platillo!! jajaja!
Tejer no he dejado de tejer, los que me seguís en instragram lo podéis fer. Ahora estoy muy motivada con proyectos nuevos que tengan que ver con la decoración de la habitación de Vinyet, como la manta.



Bé, tal i com us vaig prometre us passo el tutorial de la manta, he fet un mostra, vosaltres el que heu de fer es augmentar les mides en funció a la grandària que volgueu obtenir.
El material necessari dependrà de les mides de la mides finals. La meva fa 95x80cm amb el "marc" inclòs i pesa 450gr.

Bien, tal y como os prometí os paso el tutorial de la manta, he hecho una muestra, vosotros solo tenéis que aumentar las medidas en función de la medida que queráis obtener.
El material necesario dependerá de las medidas finales. La mía mide 95x80cm  con el marco incluido y pesa 450gr.


ATENCIÓ: teixir la cadeneta inicial amb un número superior al que teixirem la manta o bé amb el mateix número sense apretar. En la mostra podeu observar com jo no ho he fet i per aquest motiu es veu la part inferior més curta que la resta del teixit.
Tejer la cadeneta inicial con un número superior al que tejeremos la manta o bien con el mismo número sin apretar. En la muestra podéis ver como yo no lo hice y por este motivo la parte inferior es más corta que el resto del tejido.




Començar amb 14 cadenetes.
1ª volta: teixir 5 cadenetes i a continuació un punt alt. Saltar dos cadenetes i en la següent teixir un punt un p. alt, 2 cad. i un p. alt (punt V). Continuar amb la seqüència fins al final, teixir un únic p. alt a l'últim punt.

Empezar con 14 cadenetas.
1ª vuelta: tejer 5 cadenetas y a continuación un punto alto. Saltar dos cadenetas y tejer en la siguiente un p. alto, 2 cad. y un p. alto (punt V). Continuar la secuencia hasta al final, tejer un único p. alto en el último punto.



2ª volta: començar amb 3 cad. Teixir 4 p. alts en l'espai del primer punt V. Repetir la seqüència fins al final.

2ª vuelta: empezar con 3 cad. Tejer 4 p. altos en el espacio del primer pinto V. Repetir la secuencia hasta al final. 




3ª volta: començar amb 5 cad. i un p. alt. Teixir el punt V entre tots els grups de 4 p. alts de la ronda anterior. Repetir fins al final.

3ª vuelta: empezar con 5 ca. Tejer el punto V entre todos los grupos de 4 p. altos de la ronda anterior. Repetir hasta al final.




4ª volta: començar amb 3cad. i 3 p. alts teixits dins el primer punt V de la volta anterior. Teixir 4 p. alts a tots els punt V.

4ª vuelta: empezar con 3 cad. y 3 p. altos tejidos dentro del primer punto V de la vuleta anterior. Tejer 4 p. altos en todos los puntos V.





5ª volta : començar amb 3 cad. i teixir un punt V en tots els espais dels 4 p.alts de la ronda anterior. Finalitzar amb un p. alts en l'últim punt.

5ª vuelta: empezar con 3 cad. y tejer un punto V en todos los espacios de los 4 p. altos de la ronda anterior. Finalizar con un p. alto en el último punto.





6ª volta: començar amb 3 cad. Continuar amb 4 p. alts a cada punt V de la ronda anterior. Finalitzar amb un p. alt en l'últim punt.

6ª vuelta: empezar con 3 cad. Continuar con 4 p. altos en cada punto V de la ronda anterior. Finalizar con un p. alto en el último punto.




A partir d'aquí repetirem correlativament les voltes 3ª, 4ª, 5ª, 6ª canviant de color fins que obtinguem una mida que ens agradi. Cal acabar amb la volta de punts V per poder fer una última passada de p. alts amb el mateix color i, així, poder iniciar el vora.

A partir de aquí repetiremos correlativamente las vueltas 3ª, 4ª, 5ª, 6ª cambiando de color hasta obtener una medida que nos guste. Terminaremos con la vuelta de los puntos V para poder hacer una última pasada de p. alts con el mismo color y iniciar el marco.




Per al lateral, teixirem 4 p. alts a les cantonades, 2 p. alts al lateral de les voltes dels punts alts i 3 p. alts al lateral de les voltes de punts V. 
A partir d'aquí podem fer l'acabat que vulguem, el que més ens agradi. En el meu cas he teixit canviant de color la següent seqüència: punt baix, cad., punt baix... per tot el voltant.

Para el lateral, tejeremos 4 p. altos en las esquinas, 2 p. altos en los laterales de las vueltas de puntos altos y 3 p. altos en los laterales de las vueltas de punto V. 
A partir de aquí podemos hacer el acabado que queramos, el que más nos guste. En mi caso he tejido cambiando de color la siguiente secuencia: punto bajo, cadeneta, punto bajo... por toda la superficie.






Ja veureu com es teixeix molt fàcilment, és un patró senzill, la complicació es la feina d'amagar els fils perquè cada ronda significa un canvi de color. Molta paciència!!!!

Ya veréis como se teje muy fácilmente, es un patrón sencillo, la complicación está en el trabajo de esconder los hilos porque en cada vuelta se cambia de color. Mucha paciencia!!!!


Núria ^_^

11 comentaris:

  1. Que bonica és! M'encanta i la Vinyet estarà repreciosa amb ella! Gràcies pel tutorial! Uauuuuuuuuuuuu quina bona noticia la substitució, que bé! Ara a treballar a tope, la Vinyet ja t'està portant bona sort, veus? Visca! Jo per l'insti també vaig a tope de feina ara, ànims!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies guapa!! El que segur li passarà que entre la meva mare i jo l'omplirem de peces teijides!! Jiji
      Si...estic a l'escola però ben aviat plegaré perquè la panxolina ja pesa massa pel ritme dels més petits.. Un petonàs!!

      Elimina
  2. gràcies pel tutorial, es veu una manteta súper amorosa! ;P

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Ariadna! El fil de cotó queda molt bë per fet mantetes de bebè! Un petonàs!!

      Elimina
  3. Molt xula la manta i espero que et segueixis trobant tant bé com fins ara!.
    Quan et falta per tenir la Vinyet?
    Cuida't molt guapa!!!

    Anna

    ResponElimina
    Respostes
    1. Guapa!!! Si de moment em trobo força bé, no em puc queixar, tot i que ara amb la panxa tan gran tin més dificultats per mourem però res que no li passi a d'altres embarassades! Jiji
      Estic de 35 setmanes...un meset i ja li veurem la carona...
      Una abraçada

      Elimina
  4. M'encanta el patró, ja havia vist la manta a instagram i me'n vaig enamorar, gràcies per compartir-lo!
    Espero que l'embaràs continuii anant tan bé!
    Em quedo per seguir-te al bloc i et convido a fer un tomet pel meu.
    http://aventuresidesventuresdels30.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  5. Merci Mabel! Ara m'hi passo!!!
    Un petonàs!!

    ResponElimina
  6. M'encanta el punt i la combinació de colors que has escollit, es súper dolça!!

    ResponElimina
  7. Hola, Núria! Acab de descobrir es teu bloc i m'ha agradat molt, me'n faig seguidora!! Sa manta molt xula. S'enhorabona per s'embaràs, ara deus tenir més idees que mai per teixir :)

    Francina de nafrnzznfeltreja.blogspot.com

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Francina! Moltes gràcies per passejar-te pel blog. Ara però el tinc molt parat, la Vinyet és lo primer i és molt canyera!! Ella em serveix ara d'inspiració per nous projectes de ganxet...només caldrà trobar el temps!!

      Elimina

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Blogging tips